PENA LADING

Pena-Lading : lading diguna bukan untuk menyerang, namun menyerang (mempertahan) apabila diserang, mempertahan itu fitrah insan, namun menyerang itu sifat binatang..

"Parang Lading adalah satu senjata rasmi Silat Cekak (cekak hanafi,cekak malaysia,pusaka cekak hanafi), bagi pengamal silat cekak senjata ini sememangnya tidak dapat digunakan untuk mula menyerang, namun cukup ampuh dan berkesan apabila diguna untuk menyerang (mempertahan) ketika diserang"

bersesuaian dengan ISLAM itu sendiri yang tidak menggalakkan umatnya memulakan kerosakan, pertempuran, perpecahan dan pergaduhan sesama manusia, namun, menggalakan umatnya bersiap sedia menghadapi sebarang bentuk bahaya dan serangan yang mendatang...

menyerang tatkala diserang,menyerang bukan sebarang, menyerang untuk kebenaran, menyerang untuk menegakkan keadilan...

"seGERAK seARAH"


Mohon Maaf pada Semua...

>> Friday, August 7, 2009

saya memohon maaf pada semua atas kelewatan saya untuk mengedit blog..

pada mulanya saya sengaja membiarkan 'belajar dari transformer' untuk sedikit waktu yang panjang, arakian saya hendak menerima kritikan2 atas masterpiece saya yang pertama..

alhamdulillah saya telah mendapat apa yang dihajati.. namun secara tidak sengaja saya telah membiarkan laman blog saya terlalu lama.. disebabkan terbeban dengan tugas-tugas luar yang membuatkan masa saya terhad..

ditambah pula baru2 ini saya menerima lamaran untuk menjadi penulis bersama bagi sebuah buku yang bakal dikeluarkan, dalam masa yang sama perlu menulis untuk sebuah kolum di syria..secara tidak langsung jadual saya di bumi syam perlu di rejuvenasikan...

bagaimanapun saya akan terus berpencak di laman ini..
terlalu banyak perkongsian yang ingin saya sampaikan..
pengalaman di dataran syam yang banyak mengajar jiwa..
pengalaman di dataran syam yang mematangkan pemikiran..

mohon maaf pada semua, insyaallah saya ada lebih kurang 2-3 topic untuk dikongsi bersama.. saya berjanji akan cuba untuk berkongsi topik yang seterusnya selewat2 hujung minggu ini..

afwan kathir... ribuan kemaafan... al-faqir ilallah..
Muhammad Khairi B. Awang Jaafar...

p/s : saya amat berharap pada semua pembaca untuk memberi kritikan kepada post2 yang telah saya hidangkan.. untuk saya memperbaiki kelemahan penulisan.. pembaca ku adalah sifu ku.. =)

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP